reklama

prší

Melódia sa zdala byť prenikavá, dážď, dopadajúci na číre, čerstvo vyumývané, voľným okom takmer neviditeľné sklo. Ruka, dlaň podopierajúca tvár, skrčené prsty, jeden mierne vystretý, hľadajúci prieniky pomedzi kvapky vody, z opačnej strany iba hmatom uvedomiteľnej priehľadnej hmoty.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Angelo Badalamenti - Moving Through Time

Mám rád daždivé dni, také tie chvíle, ktoré patria iba mne. Keď sa zo šálky plazí intenzívna vôňa citrónových púčkov a jazmínu, všetky veľké i denné svetlá sú pozhasínané, žiari iba malá, paru zvýrazňujúca, nočná lampa.

Sú to chvíle, keď otváram album dejín predošlých dní, mesiacov. Vrývam do papiera tuhu, kreslím bobule hrozna. Nesnažím sa lúštiť vzorce. Premietam si svoj vlastný film.

vin
vin 

Neváľam sa zbytočne v posteli. Sedím za stolom, ktorý som predtým dôkladne poutieral, zbavil nečistôt, pozbieral omrvinky, nakrájal paradajky, vytlačil a rozmiešal s nimi šalátový syr, to všetko pokropené troškou olivového oleja, kvapkou octu, pošepkal dobrú chuť.

Chcel som si naliať vína zlatožltej farby, sladkého a rozprávať o slovách, o bezprostredných pocitoch, o tom, či sa ti páči medový odtieň, ktorým som ich vymaľoval, či sa ti páči nová omietka a záblesky slnečného svitu.

Kráčam ulicou, pomedzi domy, záhrady, vzpierajúc sa severozápadnému vetru, opojený vlhkým ovzduším a túžbou po čerstvom chlebe, ktorý som včera zabudol ku šalátu kúpiť.

Baránky, ktoré sa večer menia na záplavu mračien, slnko bolo bledé a mdlé, pichalo do očí, vietor sa zdvihol; na oblohe sú ťažké mraky.

Medovožltá maľovka je hotová, rozkrájal som pomaranč a spolu s tebou sa poddal ovocnej múze, lebo tento večer odchádzaš domov zas ty.

Ostal som v byte sám. Bola to snehobiela pohovka, čo mi ponúkla priestor na oddych, po okne stekajúce kvapky dažďa, čo mi poskytli priestor na rozhovor.

tony antoniaci

tony antoniaci

Bloger 
  • Počet článkov:  95
  •  | 
  • Páči sa:  0x

*2005intony.sk@gmail.com Zoznam autorových rubrík:  INÉNIEČOMINÚTAŽIVOTAKRAJINOULETNAOZAJTAK

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu