reklama

Eurovea pozýva na letné prechádzky

Letný oddych, ale najmä letné nákupy. A parkovanie zadarmo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (46)

Čo to sa už v novinách o parkovaní popísalo. Raz je drahé, potom lacné, inokedy tesné, príliš čiernobiele, jednoducho otrasné. Nech je to akokoľvek, skúsim prispieť nejakými skúsenosťami aj ja. Zaparkoval som na tri hodiny v podzemnej garáži, poprechádzal sa po parádnej nábrežnej promenáde, samozrejme, ak som sa chcel prechádzať dlhšie, bolo treba zaparkovať o kúsok ďalej, na trávu, lebo tá už aj tak nie je trávou a taká tráva sa vyslovene hodí na to, aby sa na nej parkovalo, navyše zadarmo, alebo ak chcete, bezplatne. Veď, aké by to boli letné prechádzky, toľko peňazí, času a čo ja viem čoho predsa nemám, keď si chcem letnú kávičku dopriať a ešte aj niečo letné kúpiť.

Páči sa mi, že Eurovea dbá o moje blaho a pozýva ma prechádzať sa. Len ten problém s parkovaním tu stále straší. Myslím si, že ho treba riešiť razantne, spravodlivo a pre potenciálnych návštevníkov zdarma, samozrejme. Skrátka, použil by sa existujúci vzorec, podľa ktorého sa vyratúva potrebný počet parkovacích miest, iba s tým rozdielom, že výsledok by predstavoval rozlohu chodníka.

Ak by bol počet áut vyšší, ako miesta na chodníku, je jasné, že vodiči by museli naďalej parkovať na tráve, platiť v podzemnej garáži a zyvšok musel používať MHD, jazdiť na bicykli alebo prichádzať na letné prechádzky peši a to by bol problém. Myslím, že to treba riešiť tak, že rozloha chodníkov bude priamo úmerná počtu áut. Ak potrebuje parkovať, povedzme, sto áut, chodník by mal šesťsto metrov štvorcových.

Pripúšťam, že tento systém má svoje muchy, ktoré treba vychytať. Mohlo by sa totiž stať, že všade budú chodníky a na cesty už neostane miesto. Tento problém treba ešte doriešiť. Zatiaľ neviem ako.

Keby však naši moderne zmýšľajúci dopravní experti o tejto metóde, určite veľmi dobrej, tušili, možno by nenakreslili poloprázdnu štvorprúdovú cestu a na chodník poblíž ministerstva vnútra, ten čo sa postupne zužuje na šírku desať centimetrov, by ostalo miesto. No ja nestrácam nádej a verím, že s ním v budúcnosti počítajú. Len ktohovie akú dobu myslia, či myslia desaťročia, alebo si máme myslieť, že nemyslia.

Zrejme záleží od ministerstva, kedy sa aj s svojím parkoviskom odsťahuje. Jeho šéf môže zatiaľ vyjsť von, zadívať sa na nedisciplinovaných chodcov, poklepkať po čele a s využitím pôvabných betónových zábran prikázať pešiakom, vrátane invalidov, prejsť na druhú stranu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
prechádzky
prechádzky 



Pribinova
Pribinova 

Komické? Tragické?

Parkovanie bicyklov som nespomínal. Zámerne. Kto by už len túžil prísť na letnú prechádzku, letný nákup alebo letný oddych do centra mesta na bicykli? Ak aj sa taký nájde, určite len sranduje. Ja som to napriek tomu skúsil, spýtal som sa, reku kam s bicyklom, lebo jediné vhodné miesto sa zdalo byť smetný kôš. Odozva neprišla ani po deviatich týždňoch. Nepožadoval som tisíc sedemsto miest, nie sme predsa tak civilizovaná krajina, ale iba jeden, dva, tri stojany, cena ktorých sa rovná zlomku teraz prebiehajúcej reklamnej kampane. Zdá sa však, že nie som úplne normálny a mal by som sa dať vyšetriť. To nehovorím ja, to si myslí manažment Eurovei.

tony antoniaci

tony antoniaci

Bloger 
  • Počet článkov:  95
  •  | 
  • Páči sa:  0x

*2005intony.sk@gmail.com Zoznam autorových rubrík:  INÉNIEČOMINÚTAŽIVOTAKRAJINOULETNAOZAJTAK

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu