reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
tony antoniaci

tony antoniaci

Bloger 
  • Počet článkov:  95
  •  | 
  • Páči sa:  0x

*2005intony.sk@gmail.com Zoznam autorových rubrík:  INÉNIEČOMINÚTAŽIVOTAKRAJINOULETNAOZAJTAK

reklama

MINÚTAŽIVOTA

nedožitá bystrá

tony antoniaci

nedožitá bystrá

Veselá kopa, ujo Dušan, miloval hory a naučil to aj mňa. Môže za nejeden turistický úlet - výlet na malokarpatskú Vápennú a silvestrovský výšľap na vyššiu Vysokú. Pričinil sa o výstup na najvyšší nórsky vrch Galdhoppingen, ale najmä o moju prvú vysokohorskú túru na západotatranskú Bystrú a prvý článok na blogu z roku 2005. V roku 2008 som na úpätí Bystrej prečkal noc len pod širákom. Uplynulú jeseň som sa pod Bystrú vrátil znova a fotografiu na Vianoce venoval. Mala byť lákadlom, no spoločného deja-vu spred siedmich rokov sa už nedožil. Zomrel včera vo veku 60 rokov.

  • 11. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 766x
prší

tony antoniaci

prší

Melódia sa zdala byť prenikavá, dážď, dopadajúci na číre, čerstvo vyumývané, voľným okom takmer neviditeľné sklo. Ruka, dlaň podopierajúca tvár, skrčené prsty, jeden mierne vystretý, hľadajúci prieniky pomedzi kvapky vody, z opačnej strany iba hmatom uvedomiteľnej priehľadnej hmoty.

  • 16. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 557x
  • 7
oheň nad moravou

tony antoniaci

oheň nad moravou

Atmosférická porucha nad Záhorím spred dvadsiatich minút.

  • 9. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 835x
  • 19
darujte tri oriešky

tony antoniaci

darujte tri oriešky

Už dávnejšie, ale predsa na Vianoce, videl som splašene pobehovať ľudí po meste. Jeden starší pán bežal z obchodného domu s klávesnicou pod pazuchou. Obďaleč dychtivo kráčala mladá mamička ovešaná taškami najrôznejších veľkostí, tlačiac kočík s uslzeným a nervóznym dieťatkom. Na trhu sa stará tetuša prehrabávala v kope ponožiek. Zhon, stres, rôzne „originálne“ darčeky len, aby nejaké boli Raz sa jedna moja kamarátka zamyslela, možno i inšpirovala rozprávkou a podarovala mi ozaj krásnu drobnosť – tri oriešky z maminej záhrady, ktoré uchovávala pre mňa až do Vianoc. Skôr než mi ich dala, vysvetlila význam každého z nich; najväčší znamená lásku; stredný symbolizuje zdravie; tretí zas šťastie. Iba tých pár vysušených lístočkov vyjadruje všetko ostatné. Darujte si i vy, aspoň slovne, takéto tri oriešky. Svet bude tak krajší.

  • 24. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 069x
  • 7
šesť mesiacov

tony antoniaci

šesť mesiacov

Samko, práve uplynula hodina, kedy máš prvý polrok života za sebou, no veľa ďalších je ešte len pred tebou.

  • 23. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 053x
reklama
fenomén babka

tony antoniaci

fenomén babka

Chodievam tam pravidelne. Často i s celou rodinkou. Je to akýsi nedeľný obrad. Ich dvere sú otvorené nonstop. Obslúžia ma vždy s úsmevom na tvári. Domov odchádzam neraz aspoň o polovicu ťažší.

  • 5. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 548x
  • 38
o kolíske, čaji a mojom druhom stratenom ja

tony antoniaci

o kolíske, čaji a mojom druhom stratenom ja

Kráčam ulicou. Nocou vládne ticho. Pre všedné panelákové sídlisko priam nezvyčajné. Ak sa hlbšie započúvam, v diaľke začujem slabučké hrmenie. Je to také ticho pred búrkou.  Vôkol mňa do výšav ťahajúce sa betónové konštrukcie. Za hrubými múrmi ľudia. Starí, deti, milenci. Tam, hore, okno s modrou záclonou. V ňom tiene dvoch, už na prvý pohľad spokojných ľudí. Až ku mne sa plazí sladkastá aróma s láskou uvareného čaju. Vidieť harmóniu spolužitia. Cítiť teplo spoločného domova. V bezpečí pred búrkou.

  • 8. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 221x
  • 16
leto vs. realita

tony antoniaci

leto vs. realita

Polihujem na prekrásnej piesočnej pláži. Vzduchom vanie sexi pach obnažených ľudských tiel a jemný vánok zdvíha aj tú najmenšiu minisukňu. Popíjam poriadne vychladenú Coca Colu. V mozgu sa odohráva nevídaná rozkoš roztekajúcej sa ľadovej kocky na rozpálenom brušku. Zadok jemnne hladí mäkkosť nafukovačky. Cítim sa ako v oblakoch. Rozplývam sa.

  • 19. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 381x
  • 379
rozlúčka jednej noci

tony antoniaci

rozlúčka jednej noci

Štyri hodiny, kde sa vzali? Neviem. Viem, ale, že písanie to bude neľahké. „Bárs´ aký ciťák.“ Pre mňa však dôležitý.  Predpoveď v pravom stĺpci môjho blogu hlási extrémnu horúčavu. Vyššiu teplotu, než akú by malo mať zdravé ľudské telo. Aj to moje.

  • 16. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 255x
  • 23
neluxusnosť luxusu

tony antoniaci

neluxusnosť luxusu

Zložil telefón a bežal za mnou do vedľajšej miestnosti. Vopchal do ruky prospekt s fotografiami hotela. S toľkým nadšením v hlase sa rozrozprával o jeho zariadení a iných báchorkách, akoby ma práve oboznamoval s ešte vrelou miliónovou výhrou.  Môj znudený vzdych a vystrúhaný mierne škodoradostný úškrn na tvári mu šiel iba ťažko predýchať.

  • 13. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 132x
  • 46
reklama
jedna noc; jeden život

tony antoniaci

jedna noc; jeden život

Tichá nedeľná noc. Moju ospalú tvár osvetluje iba letmo blikajúca obrazovka počítača. Chcel by som zaspať a zasnívať, ale nejde to. Hlavou prúdi obrovské množstvo myšlienok, ktoré mi nedajú zavrieť oči a upadnúť do pokojného spánku.  Vypínam počítač.

  • 7. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 466x
analýza vychrtlosti vychrtlého

tony antoniaci

analýza vychrtlosti vychrtlého

Zapínam telku a ide práve TV nákup. Ďalší prevratný návod na chudnutie. Žiadna diéta. Stačí kúpiť zázračné tabletky za pár korún, hltať jednu za druhou a výsledok sa dostaví sám, samozrejme bez obmedzenia stravy. Hranolčeky rulez!(nikdy sa mi nepáčila angličtina vmontovaná do slovenčiny, ale nedalo mi).

  • 15. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 124
chudobní?

tony antoniaci

chudobní?

Sedel som v parku a čítal noviny, keď si na neďalekú lavičku prisadli dve očividne nespokojné dámy. Tri po okraje naložené tašky s logom istého lacného obchodného reťazca odložili nabok a kývajúc hlavou si prezerali o niečo dlhší účet za nákup ako ich ruky, na ktorých sa ligotali, ako päsť na oko veľké zlaté náramky.

  • 18. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 77
brat je už veľký

tony antoniaci

brat je už veľký

Sú to snáď už aj dva týždne, čo sme začali prerábať moju izbu, no a nie a nie ju dokončiť. Potom vlastne už nebude len moja, ale začne v nej nažívať i nový bezplatný nájomník – môj brat. Keby takýto nápad skrsol v hlavách rodičov čo i len pred rokom, uvalenie embarga z mojej strany by bolo viac než isté. Teraz sa však nič nedeje.

  • 16. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 26
moje ročné zúčtovanie snímkov života

tony antoniaci

moje ročné zúčtovanie snímkov života

Keď sa ma posledný mesiac niektorí známi pýtali, či zavítam na Silvestra práve k nim, ani som len nepomyslel, že napokon ostanem sám doma so šálkou horúceho jablkovo-škoricového čaju v jednej ruke a s myškou v tej druhej. A síce vravel som si, že nie; nebudem spomínať, vracať sa myšlienkami do teraz už minulého roku, nedalo mi. Šípka na obrazovke monitoru zamierila na súbor s celkom všedným názvom - fotografie, skrývajúci minuloročnú mozaiku, od obyčajných dokumentárnych, po fotografie vychádzajúce priamo z mojích pocitov.

  • 2. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 90
reklama
kravsko-kačacia vodná pomsta

tony antoniaci

kravsko-kačacia vodná pomsta

Zobudil som sa ráno s tým, že metám nohami a som celý mokrý. Nie, nič také... Zobudil som sa celý spotený. Doteraz mám z toho traumu. Od dnešného dňa sú už aj kravy pre mňa dobré svine.

  • 20. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 363x
  • 26
posledný prah jesene a predvečer šťastia

tony antoniaci

posledný prah jesene a predvečer šťastia

Sedel som v kresle, keď zazvonil telefón prvýkrát. O pár dní sediac hodiny v rovnakom kresle bolo počuť zvonenie opäť. Prvá slza ani nestihla spadnúť pokojne na zem a do oka sa tlačila ďalšia za druhý zhastnutý život. Myšlienky neustále tiekli hlavou ako neustávajúci jesenný dážď sĺz, či hustá hmla, v ktorej neviem aký je ten správny smer. Tikot hodín letel vzduchom ako sám čas. Vietor sa už-už snažil obrátiť list v kalendári na druhú, svetlejšiu stranu. Snažil sa naznačiť mi, že je čas pozviechať sa; vybral som sa v jeden deň na prechádzku mestom, na konci ktorej má byť to svetlo, ktoré mi toľko dní chýba.

  • 1. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 64
o poznaní rodného mesta

tony antoniaci

o poznaní rodného mesta

V jeden deň, deň pred školskou exkurziou sa trieda dohadovala o mieste stretnutia. Tá istá trieda prišla napokon na to, že niektorí ju navštevujúci jedinci zjavne prekypujú poznaním svojho rodného mesta.

  • 27. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 31
umenie žiť

tony antoniaci

umenie žiť

Dve babičky sťa z rozprávky vystrihnuté. Jednej sa na hlave skvie žltá šatka so zelenými kvietkami, druhá kvietky stíska v starej zvráskavenej ruke, presne takej aký bol jej život. Ťažký. Sedel som za nimi v autobuse a hoci sa nepatrí, nechtiac som si vypočul ich životný príbeh, rozprávanie, ktorého začiatok naznačila len obyčajná fráza:  - Ale dnes pekne svieti slniečko, však moja. -

  • 24. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 17
kúsok z dedka

tony antoniaci

kúsok z dedka

Sedel som za stolom z tvrdého bukového dreva, keď sa zjavil vo dverách. Bol celý zmorený od roboty v hore. Takmer celý život zasvätil horám ako lesník, neskôr ako horár. Túto prácu by nevymenil za žiadnu inú a hoc bola náročná, nevzdal sa jej do poslednej chvíle. Aj mne občas vštepoval, že sa mám dať za lesníka a budem spolu s ním v hore drevo káľať... Vďaka nemu dreváreň takmer vždy praskala vo švíkoch, každý rok sme mali ten najkrajší živý vianočný stromček, mohli sme sledovať poskakujúce plamienky v krbe a cítiť teplo domova. Ale i táto idyla, tak ako všetko ostatné, raz pominúť musela.

  • 19. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 19
reklama
SkryťZatvoriť reklamu