dotretice: jednoducho Tatry

Poslednou tohtoročnou jesennou tatranskou túrou...

Poslednú tohtoročnú tatranskú túru začínam v Starom Smokovci. Tentokrát je naším cieľom Priečne sedlo, ktoré rozdeľuje Malú Studenú dolinu s Téryho chatou a Veľkú Studenú dolinu so Zbojníckou chatou.

Od stanice električiek, sa chystáme na pozemnú lanovku na Hrebienok. Je tam veľa ľudí tak sa vydávame peši a na Hrebienok dorazíme skôr ako ostatní v lanovkou. Počas cesty do polovice trate lanovky sa otvárajú pohľady na zničené lesy po novembrovej kalamite. Vyššie je už les v poriadku takmer neporušný kalamitou, ale porušený ľudmi... odpadky.

Po 45 minútach sme dorazili na Hrebienok, chviľa oddychu a vyrážame na hlavnú časť túry po červenej značke - Tatranskej magistrále po Zamkovského chatu. V tejto časti túry sú krásne pohľady do Veľkej Studenej doliny a na Slavkovský štít.

Od Zamkovského chaty pokračujeme po zelenej značke, Malou Studenou dolinou na Téryho chatu.

Od Téryho chaty sa začína najzaujímavejšia a najťažšia časť túty po žltej značke na Priečne sedlo 2352,2 m.n.m. Prechádzame popri Spiššských plesách, terén je čím daľej tým ťažší, len tesne pred výstupom do Priečneho sedla sa trocha narovná. Po 40 minútach prichádzame do Dolinky pod Sedielkom, kde odpájajú zelená a žletá značka. Zelená značka smeruje na Sedieko a Javorovou dolinou. Chvíľu od rázcestia sa začína úsek s reťazami, a keďže sa kazilo počasie a začínalo pršať, aj dosť nebezpečný úsek. Nie vždy totižto pomohla reťaž, museli sme sa spoliehať aj na silu v rukách a nohách, no a ja som musel byť aj silný psychicky, pretože mám strach z výšok pokiaľ pri mne strmý svah.

Je 13:30 a sme po piatich hodinách v Priečnom sedle 2352,3 m.n.m.

Na hornej fotke je vidieť chodník od Terýcho a chaty a sčasti aj Terýho chatu. Nemohli sme sa dlho zdržať, lebo sa schtil dosť silný lejak. Počas 1:30 dlhého zostupu na Zbojnícku chatu, pršalo takemr celý čas. Skoro som skončil na zuboch... kĺzalo sa...

Chatár Zbojníckej chaty, predpokladám, že je vtipný človkek... Usudzujem to podľa zastávky ČSAD na Zbojníckej chate 1960 m.n.m. Museli sme sa už ponáhľať, bol už dosť pokročilý čas, aspoň sa počasie vylepšilo.

O 18:00 prichádzame do Starého Smokovca... Mám za sebou dalšiu skvelú tatranskú túru, tento rok aj poslednú, pretože ďalší deň sa už pokazilo počasie, tak nás čakala návšteva Belianskej jaskyne a Kežmarku. Ďalší deň už cesta domov do Bratislavy...

tony antoniaci

*2005intony.sk@gmail.com Zoznam autorových rubrík:  INÉNIEČOMINÚTAŽIVOTAKRAJINOULETNAOZAJTAK