Za roky jeho existencie sa zrekonštruovalo maximálne v prospech automobilovej dopravy. Priecestie križuje cesta vedúca k obchodnej zóne, na letisko a stále viac urbanizujúcej oblasti. Napriek tomu tam neexistuje žiadny bezpečný prechod pre chodcov, ktorý by bol oddelený od cesty. V minulosti bol prechod pre chodcov na (hlavnej) Trnavskej ceste, kde bolo cez pracovné dni takmer nemožné prejsť. Neskôr sa presunul prechod ešte pred križovatku na Vrakuňskú cestu, ktorý vedie z blata na koľaje a za koľajami treba opäť prejsť cez zaťaženú Ivánsku cestu.
Všetky cesty sú dvojpruhové, odbočovacie pruhy neexistujú, takže problémy majú aj autá a autobusy MHD. Pokiaľ bliká červená, vozidlá pokračujúce priamo z Trnavskej na Vrakuňskú musia vtedy vchádzať do protismeru ak nechcú ostať v zápche.
Mám pocit, že Bratislava je mestom paradoxov, zvlášť čo sa týka riešenia dopravy. Niekde sa totiž rieši neuveriteľným tempom, kým na niektoré miesta sa úplne zabúda ako je. Častým argumentom je, že sa niečo proste nedá, nikdy sa to tak nerobilo a je to príliš náročné. Zaujímavé je, že napriek tomu, že sitácia je taká aká je, je v pláne trolejbusová trať po Trnavskej ceste až po Súhvedznú resp. po trase linky 39 a aj cyklistická trasa vedúca popri Vrakuňskej s odbočením na Ivánsku cestu s pokračovaním na Zlaté piesky.
Snáď sa vtedy s tým niečo spraví a je možné aj to železničné priecestie uzavrú minimálne pre pravé odbočenie z Ivanskej cesty na Vrakuňskú a naopak, čo na jednej strane dopravnú sitáciu z hľadiska bezpečnosti zlepší, bez väčších stavebných zásahov. Z praktického hľadiska sa skomlikuje doprava z Ružinova resp. Vrakune, smerom na letisko, vrátane autobusovej linky 67.
Ďalšou možnosťou, ktorá je však nepravdepodobná je výstavba CSS, ktorá by mohla dosť skomplikovať doprava, keďže na jednom mieste by bola cestná aj vlaková svetelná signalizácia. Lepším variantom by mohla byť CSS pre chodcov s oddelením cestnej a pešej časti cez priecestie.
V podstate je aj možnosť rozšírenia Trnavskej a Vrakuňskej cesty o jeden jazdný pruh pred križovatkou a zjednodušiť uhol otáčania vozidiel z Vrakuňskej na Trnavskú cestu. Paradoxne by však mohol nastať odpor obyvateľov domov v blízkosti cesty, pretože by bolo potrebné vyrúbať viacero stromov.
Uvažuje sa aj nad mimoúrovňovým križovaním železnice, čo by bolo najlepším riešením, či pre cestnú dopravu, či pre chodcov, ale aj najdrahším riešením.
Zostáva len dúfať...