Spoločnosť Lidl predložila pred časom zámer výstavby predajne potravín v Karlovej Vsi. Mestský úrad Karlova Ves po viacerých neúspešných pokusoch predsa len schválil predaj pozemkov. Ide o dva mestské pozemky ohraničené zo západu Karloveskou ulicou, zo severu voľným pozemkom a čerpecou stanicou. Východnú hranicu tvorí ulica Líščie údolie a z juhu je pozemok ohraničený výškovou budovou bývalého Mestského úradu Karlova Ves. Účelom stavby je prevádzka potravín na ploche 1286 m2 a parkoviska so 118 miestami na státie.
Znamená to zvýšie hladiny hluku a tým pádam aj smogu z parkujúcich aút a kedže územie už bude bez dospelých stromov, nebudú ani oni brániť preniku splodín a hluku, aj tak už teraz preplnenej Karloveskej ulice. Hluk je však jeden z dôvodov (ak nie jediný), kvôli ktorému nebude zatrolejovaná konečná trolejbusov, ktoré majú na jeseň začať premávku medzi Riviérou a Dlhými dielmi. Je zarážajúce, až nepochopiteľné, že práve takáto neoopodstatnená stažnosť na zvýšenie hlučnosti zabráni výstavbe tichej a ekologickej trolejbusovej dopravy. Paradoxom je, že výstavba potravín Lidl, ktorá bude mať oveľa väčšie dopady a to najmä pre obyvateľov Svrčej ulice a Líščieho údolia, stažovateľovi resp. sťažovateľom neprekáža. A aj keby. Predaj pozemkov je ekonomicky oveľa výhodnejší ako dobudovanie otočky alebo výstavby prestupného terminálu, prípadne zveľadenie územia.
Na mieste sa nachádza 143 stromov, ktorých výrub si výstavba supermarketu vyžiada. Avšak na ten, na rozdiel od predaja pozemkov na stavbu, súhlasné stanovisko nepadlo. Karlova Ves hlása, že ich zámerom nie je zahusťovanie na úkor zelených plôch, ako to robí naprlíklad v mestská časť Ružinov, kde na viacerých zelených plochách na úkor stromov boli zrealizované bytové stavby a v neposledom rade sa plánuje výstavba potravín Lidl aj tam. Treba si však uvedomiť, že nie každá zelená plocha musí ostať zelená a silou mocou sa dožadovať o zachovanie zelene. Medzi takéto plochy konkrétne v Ružinove, patria plochy pri križovatkách Bajkalská-Ružinovská a Tomáškova-Ružinovská, alebo aj v Petržalke. Nie však v prípade stromov a parkov.
Ďalšou kapitolou je výstavba svetelne riadeného prechodu pre chodcov medzi križovatkami Karloveská-Molecova a budovanou svetelne riadenou križovatkou Karloveská-Devínska cesta, ktorú je už aj ťažko normálne komentovať. Dovolím si domnievať sa, že ak nejde o uľahčenie prestupu na električku cestujúcim zo smeru od Riviéry, signalizácia súvisí s výstavbou vyššie spomínaných potravín, čo v konečnom dôsledku bude ďalšie spomalenie nielen cestnej, ale aj električkovej dopravy, pri existencii "kvalitného" preferenčného systému.
Všetko vyššie uvedené by sa dalo zaradiť do zoznamu ďalších nezmyselností, ktorých je poslednú dobu v hlavnom meste ako húb po daždi...